کشمش کاشمر لبریز

کشمش کاشمر یکی از أنواع کشمش شهر کاشمر است.در شهر های دیگر مانند ملایر،اراک و… نیز این محصول دیده میشود. این محصول نه تنها برای استفاده در انواع آجیل ها بلکه به عنوان ماده ای مغذی برای انواع غذا ها نیز کاربرد دارد.

کاشمر یکی از شهر های استان خراسان رضوی محسوب میشود. در این شهر زیبا هکتار ها باغ انگور یا همان تاکستان وجود دارد.انواع کشمش هایی که هم اکنون در بازار موجود هستند هرکدام به روش خاص خود خشک شده و مورد استفاده عموم قرار میگیرد، اما کشمش کاشمر به روشی جدید خشک می گردد، این محصول را با استفاده از گوگرد دود میکنند و کشمش کاشمر به وسیله این ماده زودتر از زمان معمول خشک می شود.

گالری تصاویر کشمش کاشمر لبریز

خواص کشمش کاشمر لبریز

یکی از تفاوت های اصلی کشمش کاشمر با سایر کشمش ها نوع انگور استفاده شده برای تولید کشمش است.علاوه بر نوع انگور روش خشک نمودن آن نیز بر روی نوع آن موثر خواهد بود. از کشمش میتوان برای افراد دیابتی به عنوان قند طبیعی استفاده کرد، همچنین به دلیل سرشار بودن کشمش از میزان زیادی کلسیم میتوان از کشمش برای درد های عضلانی و مفصلی نیز استفاده کرد.دیگر خاصیت کشمش جلوگیری از بیماری زوال حافظه یا همان آلزایمر است، همچنین کشمش برای کاهش کلسترول خون نیز استفاده میگردد.

برای سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید

تفاوت اصلی کشمش کاشمر با سایر کشمش ها

در تاکستان های کاشمر انگور ها بر روی زمین قرار نمیگیرند به همین دلیل دانه درشت تر و مرغوب تر بوده و دارای فیبر بیشتری نیز هستند. دومین تفاوتی که میتوان از آن نام برد نوع خشک نمودن این محصول است.

این محصول به عنوان یکی از میان وعده های محبوب و مغزی استفاده میشود، چرا که داری انواع ویتامین ها مانند خانواده ویتامین ب، ویتامین دی، میزان زیادی از املاح های مورد نیاز مانند کلسیم و پتاسیم و منگنز، روی، آهن و غیره است. این محصول دارای میزان زیادی فیبر میباشد که به همین دلیل به عنوان یک ماده خوراکی مغزی و میان وعده محسوب میشود.