خرما زاهدی لبریز

ترکیبات موجود در خرما زاهدی با ترکیبات انواع خرماهای دیگر در ریشه و اساس یکی است، اما در میزان مواد و املاح معدنی دارای تفاوت هایی هست. بسیاری از افراد دیابتی در جهان به دنبال محصولاتی می گردند که دارای قند طبیعی و بدون ضرر باشد، یکی از محصولاتی که میتوانیم به این گونه افراد با داشتن این بیماری زمینه ای معرفی کنیم، خرما زاهدی است.

خرمای زاهدی ، بیضی شکل بوده و رنگی مایل به قرمز و قهوه ای دارد اما پوست این محصول زرد کهربایی است. این محصول با خواص بیشماری که در خود جای داده است یکی از محصولات مرغوب جهت صادرات به کشور های مختلف است و میزان زیادی از آن هر ساله از ایران به کشور های مختلف فرستاده میشود.

گالری تصاویر خرما زاهدی لبریز

خواص خرما زاهدی لبریز

این محصول دارای موادی مغذی مانند ویتامین های گروه ب، ث، کلسیم و منیزیم، روی و منگنز و بسیاری دیگر است. این ماده غذایی به دلیل میزان زیادی آهن که در خود دارد می تواند آهن خون مورد نیاز بدن شما را تامین نماید، همچنین به دلیل وجود منگنز در املاح خود برای تسکین اعصاب تجویز می شود. این خرما همچنین دارای طبع غذایی گرم بوده و برای افرادی که از درد های مفصلی رنج میبرند معرفی می شود.

برای سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید

ویژگی های خرما زاهدی

تفاوت خرمای زاهدی با دیگر خرماها در رنگ، مزه و خشک بودن آن است. خرمای زاهدی دارای رنگی روشن تر نسبت به باقی خرماهاست. همچنین میتوان گفت این محصول نارس تر از دیگر خرما هاست و مزه آن و بافت داخلی خرما نیز تفاوت هایی را دارد. از دیگر تفاوت هایی که میتوان به آن اشاره نمود مواد معدنی موجود در این محصول است که در باقی خرما ها آن را کمتر مشاهده میکنیم. همچنین کالری کمتری نیز دارد. خرمای زاهدی درشت تر از سایر خرماها به شمار می آید و دارای مرغوبیت بالایی است.

در هر صد گرم از این محصول 75/03 گرم کربوهیدرات، 63/35 گرم قند، 8 گرم فیبر، 0/39 گرم چربی، 2/54 گرم پروتئین و 20/53 گرم آب را میتوان مشاهده نمو  نه تنها این موارد بلکه انواع ویتامین ها مانند بتاکاروتن ریبوفلاوین و.. نیز در این محصول یافت میشود. همچنین دارای املاح مختلفی مانند سدیم، روی، پتاسیم، منگنز، منیزیم، آهن، کلسیم و اسید فولیک است.