خرما پیارم لبریز

خرمای پیارم اولین بار در نواحی جنوبی ایران و در استان هرمزگان رشد و پرورش یافت. این خرما به دلیل داشتن ظاهری خاص و متفاوت به عنوان محصولی صادراتی مورد استفاده قرار میگیرد و هر ساله میزان زیادی از این خرما به کشور های مختلف صادر میگردد. طبیعت این محصول گرم میباشد.این خرما با دیگر خرماها از لحاظ سایز و ظاهر متفاوت است. نه تنها در مواردی که بیان شد بلکه در مناطق کشت، نوع کشت، خواص نیز دارای تفاوت هایی با سایر خرماها می باشد. 

گالری تصاویر خرما پیارم لبریز

خواص خرما پیارم لبریز

این محصول به دلیل ارگانیک و طبیعی بودن دارای مواد و املاح مهم و ضروری برای بدن است. خرمای پیارم دارای املاح معدنی بیشماری مانند قند طبیعی، کلسیم، روی، آهن و… است. همچنین دارای میزان زیادی فیبر بوده که برای تامین انرژی بدن موثر است و مورد استفاده قرار میگیرد. انواع ویتامین های گروه ب را داراست و برای سیستم ایمنی بدن از این جهت دارای اهمیت خواهد بود، همچنین دارای آنتی اکسیدان های بیشماری نیز می باشد که از انواع آن ها می توان به فلاونوئید و کاروتنوئید و فنولیک اسید اشاره نمود، این مواد مهم برای جلوگیری از انواع سرطان ها و بیماری های ریوی مورد استفاده قرار میگیرد.خرما پیارم به دلیل داشتن ویتامین آ نیز برای درمان بیماری های چشمی و سلامت قلب نیز مفید خواهد بود.

برای سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید

ویژگی های خرما پیارم

یکی از تفاوت های اصلی که در ابتدای امر متوجه آن خواهیم شد ظاهر این خرما است. خرمای پیارم بسیار درشت بوده و پوسته نازکی دارد اما بسیاری از خرماها دارای پوست ضخیم تر و ظاهری کوچکتر هستند. از دیگر تفاوت های مهمی که می توان عنوان نمود، بدون شهد و بدون شیره بودن این خرماست در حالی که دیگر خرما ها برخلاف خرمای پیارم دارای شهد هستند.

خرمای پیارم در هر 100 گرم خود دارای 277 کالری ، کربوهیدرات، فیبر، پروتئین، پتاسیم، منیزیم، مس، آهن و ویتامین ب 6 می باشد. همچنین دارای انواع آنتی اکسیدان ها و میزان زیادی فروکتوز به عنوان قند طبیعی است. با توجه به این ترکیبات، خرما را ماده ای می دانند که میتواند جایگزین قند شده و مورد استفاده افراد متفاوتی حتی افراد دیابتی قرار بگیرد. فیبر نیز از دیگر ترکیبات موجود در خرمای پیارم است که میتواند برای افرادی که دارای رژیم غذایی هستند مفید باشد و میزان قند مورد نیاز آن ها را نیز تامین کند.